O co jde a proč se přihlásit?

Připravila jsem ucelený program cvičení, který obsahuje 8 lekcí. Cílem kurzu je naučit Vás lépe vnímat a ovládat své tělo, zlepšit jeho držení, vrátit mu funkčnost a bezbolestnost. Osvojíte si základní cviky na střed těla, pánevní dno, chodidla. Součástí první lekce je krátká přednáška + diskuze o tom, jak fungují zejména svaly středu těla, tzv. CORE, proč je důležitý a jak ovlivňuje ostatní partie. Postupně objevíte svaly o kterých jste ani netušily, že existují a naučíte se je ovládat (zapojit).  Možná vás překvapí, že méně někdy znamená více a že i zdánlivě titěrné pohyby mohou mít velký efekt.

 

Pro koho je kurz určen?

Kurz je určen laické veřejnosti (ne instruktorům atd.), primárně pro ženy po porodu (od ukončeného šestinedělí po "kdykoliv"), protože se stále setkávám se spoustou nesmyslných návodů na youtube, ale i ve fitness centrech. V těchto zaručených radách se do cvičení běžně zařazuje prkno (plank), sedy lehy, cvičí se s bedry přilepenými k podložce apod.. Výsledkem je, že se držení těla po těhotenství spíše zafixuje, než by se zlepšilo.

Důvod, proč se do kurzu zapsat může být i ten, že: trpíte inkontinencí, diastázou (rozestup rectus abdominis),  bolestmi zad (bedra, krk, hrudník),  ochablé svaly středu těla.

 

Co Vás čeká?

Tak trochu objevná cesta tělem. Na každé lekci budeme pracovat s různými pomůckami (pěnové válce, ježci, overbally, ručníky, therabandy a další).

Postupně budeme pracovat na:

Stažení diastázy – rozestupu břišních svalů

Diastáza není jen estetická záležitost. Problém je zejména ve funkčnosti resp. nefunkčnosti středu těla. Taková disfunkce často vede k pozdějším větším potížím s pohybovým aparátem a proto je vždy vhodné diastázu řešit. A to i v případě, že od narození Vašeho dítěte uplynul již nějaký rok.

 

 

 

Aktivní pánevní dno

Cviky dle nejnovějších poznatků moderní fyzioterapie.  Zapomeňte na "posilování" a neustálé vtahování "všech otvorů", jde to i jinak. Pánevní dno můžete cvičit kdekoliv a kdykoliv. Naučíte se ho také uvolňovat, takže  případná inkontinence už nebude mít šanci. A ne, nemusíte se smířit s tím, že po porodu nebo s přibývajícím věkem "se to prostě stává".

 

 

Hrátky s dechem 

Jak známo, u dechu všechno začíná i končí. Doslova. Abychom vyladili aktivitu středu těla, musíme vyladit dech a naučit se využívat celé plíce a hrudní koš :). Obecně v dnešní době bojujeme se správným postavením bránice, která ovlivňuje střed těla a spolupracuje s pánevním dnem.

 

 

 

Záda bez bolesti

Zapracovali jsem na středu těla, pánevním dnu a bránici... takže problémy se zády či krkem pomalu odeznívají. Pokud ale ne, ještě upravíme co bude třeba.

 

 

 

Zlepšení funkčnosti chodidel

Překvapila vás po těhotenství změna velikosti bot? Je to poměrně častý "vedlejší" účinek celého procesu změny těla. Také je to signál, že by bylo vhodné s chodidly něco dělat. Naše nohy nás nosí po celý život a proto bychom je neměli zanedbávat. Navíc chodidlo souvisí s pánevním dnem ...

 

 

... a v neposlední řadě domácí úkoly 🙂

Co je mým cílem?

Mým cílem je naučit Vás správným základům, které Vám pak budou užitečné v běžných denních činnostech nebo dalších sportech. V oboru se neustále vzdělávám, abych Vám mohla co nejvíce pomoci v návratu k funkčnímu tělu. Více o mě zde: www.pilates4u.cz

Proč cvičit se mnou a ne online?

Úspěšnost cvičení velice závisí na provedení cviků. Máme sice jednotný návod, ale každé tělo je jiné, v jiné kondici, jinak reaguje. V lekcích Vás neustále kontroluji a opravuji pozice, mám od Vás okamžitou zpětnou vazbu a můžeme tak nastavení upravovat, aby vám cvik fungoval co nejlépe. To vám žádné online cvičení nedá. V praxi se běžně setkávám, že i klientům na individuální lekci, kde vše důkladně probíráme, se stane, že pak při domácím cvičení znejistí a i když mají k ruce návod, je potřeba se na cvik opět osobně podívat. Tzn. těžko se to vyřeší po emailu. Na mé práci mě baví právě Vaše spolupráce, reakce v průběhu cvičení, osobní kontakt. Proto nemám v plánu točit cvičební videa a v zásadě vydělávat na tom, že si někdo videa zaplatí a pak stejně nemá čas, chuť, vůli cvičit doma, nebo si není jistý, zda přecejen cvičí správně.

Navíc: Na kurzech funguje "síla skupiny". Máte klidnou hodinu jen pro sebe a své tělo (svůj pohyb). Jste ve společnosti lidí, kteří jdou za stejným cílem, což Vás podpoří a motivuje.

Minikurzy listopad - prosinec 2019:

ZŠ Botičská (tram Albertov a Výtoň, možnost parkování - placené)

Od 11.11.  pondělky 19 - 19:55h (zbývá 7 míst)

Čáslavská 15 (Flora) (tram, metro Flora)

Od 5.11. - úterky 10-10:55h (zbývají 2  místa)

Minikurz obsahuje 6 lekcí. Zvýhodněná cena při včasné platbě - 21 dní před kurzem je 1350 Kč, poté 1500 Kč.

Minimální počet přihlášených pro otevření kurzu je 5. Maximální počet cvičících 8.

Pokud Vám vypadne hlídání, je možnost si vzít prcka s sebou.

Nově vedu kurz Cvičení po porodu středy v 10:15 ve spolupráci  https://www.vzletna.cz/ . Přihlášky na tento termín  najdete na uvedeném webu.

 

 

 

Kolik to stojí a jak se přihlásit?

Cena základního kurzu (8 lekcí) při platbě  více než 21 dní před jeho začátkem činí 1.790 Kč později 1.990 Kč.

Pokračovací kurz (8 lekcí) 1690 Kč.

Pokud Vás můj přístup zaujal a máte opravdu vážný zájem se do kurzu přihlásit, vyplňte prosím registrační formulář níže (platí i pro přihlášení na workshopy). Organizační informace zašlu do 48h.

Všeobecné obchodní podmínky a bližší informace k zásadám zpracování osobních údajů můžete nalézt ZDE.

Máte dotazy?

Máte-li dotazy k něčemu, co jste v textu nenašli, nebo preferujete individuální cvičení, pošlete mi zprávu přes kontaktní formulář vpravo. Děkuji!

Napište mi